والتر میشل راز ساختن اراده پولادین را برای همیشه فاش کرد

نتیجه 60 سال تحقیق به شما کمک میکند یکبار برای همیشه اراده پولادین بسازید

 

چطور بعضی افراد همیشه اراده پولادین دارند؟

چطور این افراد حتی بعد از بارها شکست پی در پی ناامید نمی شوند و خواسته شان را بدست می آورند؟ چطور به هر درب بسته ای را یا باز میکنند یا دری جدید می سازند؟ جواب این سوالها را میتوانید در کتاب پرفروش «تست مارشمالو : قدرت اراده و خویشتنداری» بیابید، تحقیقی که توسط  Walter Mischel پیشگام روانشناس نوین به مدت 60 سال انجام شد.

آزمایش مارشمالو (مارشمالو یک نوع پاستیل پفی است) نزد دوستداران روانشناسی کاملا آشناست.

در سال 1960 گروهی از کودکان پیش دبستانی به صورت داوطلبانه به دانشگاه استفورد دعوت شدند تا در آزمایشی شرکت کنند که یکبار برای همیشه پس از 60 سال تحقیق و پژوهش نگرش ما را نسبت به قدرت اراده و ساختن اراده پولادین دستخوش تغییر کنند.

در این آزمایش، کودکان به اتاقی راهنمایی میشدند که محقق به آنها دو پیشنهاد خوشمزه میداد. محقق آزمایش به آنها پیشنهاد میداد یا یک مارشمالو همین الان به آنها به عنوان جایزه بدهد، یا آنها منتظر بمانند تا محقق برود و یک مارشمالو دیگر (در کل 2 مارشمالو) به آنها به عنوان جایزه بدهد (به شرطی که تا زمان برگشت، آن یک دانه را نخورده بوده باشند)

اگر آنها بتوانند 20 دقیقه طاقت بیاورند و در صورت نبود محقق یک مارشمالوی روی میز را نخورند، آنها این آزمایش را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت و 2 مارشمالو دریافت خواهند کرد؛

اما اراده پولادین آنها توانست طاقت بیاورد؟

تحقیقات انجام شد، داده های بدست آمد و از هر کودک داخل اتاق در کل زمان 20 دقیقه فیلمبرداری شد و تک تک رفتار، گفته ها و عملکرد کودک نیز برای آزمایش ضبط شد؛

اولین چیزی که محققان دقت کردند، کودکانی که بر روی کلنجارِ با خود و بگو مگوی درونی تمرکز کرده بودند، با اشتیاقشان مبارزه کرده بودند، بار شناختی آنها افزایش پیدا کرده بود و قدرت اراده آنها درهم شکسته شده بود.

اما کودکانی که مقاومت کرده بودند، خلاقیت به خرج داده بودند و راه هایی را پیدا کرده بودند که نه آنکه با اشتیاقشان مبارزه کنند، بلکه حواس و تمرکزشان را بر روی چیزهای دیگری معطوف کرده بودند، برای مثال در گوشه دیوار اتاق نشسته بودند، چشمانشان را بسته بودند یا تصور کرده بودند مارشمالو ها تکه های ابر هستند و نباید خورده شوند !

خودتان فیلم کوتاه این تحقیق را در ادامه ببینید :

بعد از چند دهه، همچنان نتایجی که این کودکان پیش دبستانی بعد از بالغ شدن و وارد اجتماع های بزرگ بدست آورده بودند نیز آمارگیری میشد.

نتایج حیرت آور بود :

کودکانی که توانسته بودند در آزمایش مارشمالو موفق شوند و 2 مارشمالو جایزه بگیرند دقیقا در تمام جنبه های زندگی شان نیز موفقیت های بدست آورده بودند؛ آنها دوستان بیشتری داشتند، شادتر بودند، در امتحانات دانشگاهی نمرات بهتری کسب کرده بودند و اهدافشان را دنبال میکردند.

اگر آزمایش مارشمالو پنجره ای به سوی طبیعت انسانی باشد، نشانگر این است که
قدرت اراده تماما به معنی به تعویق انداختن لذت یا ایستادگی در برابر وسوسه نیست؛

اراده پولادین، هنر حواسپرتی است !

چیزی که شاید درباره آزمایش مارشمالو ندانید، خالق آن یعنی روانشناس افسانه ای والتر میشل (Walter Mischel) است. والتر، در کل زندگی اش همچنان در حال کلنجار رفتن با خود برای بدست آوردن قدرت اراده خویش بود… او روزانه به مدت 1 سال 3 پاکت سیگار میکشید (که بعدا خواندید راهکاری برای ترک سیگار پیدا کرد)

بعضی اوقات در ساعات 3 و 4 صبح به شاگردانش زنگ میزد تا از پیشرفت تحلیل داده ها را پیگیری کند و هنوز از در صف ایستادن متنفر است. شاید برایتان جالب باشد، مردی که به عنوان پیشگام روانشناسی نوین و خالق آزمایش قدرت اراده مارشمالو ،اگر از نبود قدرت اراده رنج میبرد،پس تکلیف ما چیست؟

والتر بعد از انجام آزمایش مارشمالو، کتابی با عنوان «آزمایش مارشمالو» نوشت و در آن شرح آزمایش به همراه نتایج بدست آمده را ثبت کرد. والتر می نویسد:

“شخصیت هر فردی کما اینکه از ژنتیک فرد نیز تاثیر میپذیرد،
اما تاثیر بیشتر را از محتوای گرفته شده از حواس پنجگانه اش می پذیرد.»

این یعنی راز نهایی والتر، که بعد از 60 سال نتایج آزمایش بدست آمد.
والتر کشف کرده، شما هرگز نمیتوانید به جنگ اشتیاقتان بروید، زیرا تصاویر ذهنی تان و محتوایی که از اندام های حسی تان دریافت کرده اید به شما تجسمات و تخیلاتی میدهد که به مراتب قوی تر از قدرت اراده تان است.

برای همین منظور، کودکانی که هرگز به مارشمالو اول دست نزدند خود را به دست قوه خلاق تخیل سپردند تا واقعیت و اراده موجود. آنها تصور کردند مارشمالو بر روی میز، یک تکه ابر است و اینچنین نه تنها به جنگ با اشتیاق خوردن آن مارشمالو برنخواستند بلکه باعث شدند اشتیاقشان فروکش کند.

والتر نتیجه گرفت، اگر میخواهید اراده ای پولادین داشته باشید، از قوه تخیل تان کمک بگیرید نه از فعالیت آگاهانه و همراه با سختی و مشقت… شما باید در هر شرایطی که نیاز به کنترل خویشتن، اراده و … دارید از قوه خلاق تخیل تان استفاده کنید و هرآنچه را تجسم کنید که میخواهید.

در عمل برای ساختن اراده پولادین چطور از راز والتر استفاده کنیم؟

برای مثال،

  • اگر فروشنده هستید و از شنیدن جواب “نه” خسته و درمانده شدید برای اینکه به فروش ادامه دهید و تسلیم نشوید، فقط باید در خیالتان تصور و تجسم کنید از مشتریان جواب “بله” گرفتید، این تصویر، به شما احساس خوبی میدهد و باعث میشود نیرو برای ادامه مسیر داشته باشید.
  • اگر میخواهید برای امتحانات آخر ترم دانشگاهتان درس بخوانید و هیچگاه نتوانسته اید بر قدرت اشتیاق طفره از درستان غلبه کنید، کافیست تصور کنید نتایج امتحانات تان تماما مثبت هستند، درس مورد نظرتان را دوست دارید و خیلی راحت به سوالات جواب میدهید. این تصویر به شما کمک میکند راحت تر بخواهید درس بخوانید و تنش کمتری حین مطالعه داشته باشید.
  • اگر میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید و از شغل کارمندی استفعاء دادن هراس دارید، تنها کاری که باید بکنید تجسم کسب و کاری است که دارید و آنرا اداره میکنید. این تصویر به شما نیرویی میدهد تا نه با فقط با قدرت اشتاقبلکه به کمک قدرت اشتیاق و اراده بخواهید برای راه اندازی کسب و کارتان اقدام کنید.

به همین سادگی، به همین خوشمزگی مارشمالو !

نظر شما چیست، چطور میشود اراده پولادین داشت؟
نظرتان را با ما زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید

 

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را توصیه میکنیم بخوانید :

39 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ehdi می‌گوید

    سلام nممنون از سایت خوبتون من این راهکار خوبتان را امتحان خواهم کرد و صددرصد مطمئن هستم که جواب بسیارعالی خواهم گرفت متشکرم.

  2. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    چرا انقدر شما خوبید؟؟؟nمن قبلا هر وقت بیکار بودم میرفتم مطالب چرت تلگرام و اینستارو چک میکردم(البته منظورم از چرت اینه که اون مطالب به من کمک نمیکردتا به هدفم برسم و فقط وقتم رو میگرفت.)اما از وقتی که با سایت شما اشنا شدم هر وقت بیکارم میام سراغ سایت شما و مطالب اون رو میخونم و یادداشت برداری میکنم و بلافاصله تو زندگیم به کار میبرش.این کار باعث شده تا بهره وریم خیلی بیشتر بشه و تو کارم موفق تر بشم و تلاش بیشتری بکنم

  3. کاربر سوخت جت aret می‌گوید

    مطالب مفیدی بودnباز هم بفرستید

  4. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

    باور کنید با خوندن این مقاله خیلی از مشکلاتم حل شد
    به ویژه تونستم خشمم رو کنترل کنم
    در واقع هر کاری که از عمد انجام میدیم از ذهن ما سرچشمه می گیره پس با کنترل ذهن می تونیم عمل خودمون رو کنترل کنیم

  5. کاربر سوخت جت ضا می‌گوید

    واقعا اراده هنر حواس پرتیه!
    حتی توی کتاب 5ثانیه هم به این موضوع اشاره شده که وقتی میخوایم کاری رو انجام بدیم از5ثانیه معکوس بشماریم و انجامش بدیم تا ذهنمون نتونه بهونه چینی کنه.

  6. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    استفاده از قدرت تخیل!!!
    امتحانش میکنم. ممنونم.

  7. کاربر سوخت جت دا می‌گوید

    سلام من این مقاله رو در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ دیدم و مطمئنم این بهترین راهکاره و من موفق میشم ♡

  8. کاربر سوخت جت yedi می‌گوید

    سلام بسیار عالی بود من 17 سالمه و کتابای روانشناسی زیادی تو زمینه موفقیت خوندم این موضوع رو قبلا شنیدم و کاملا عالی هست و این رو هم بگم که با تکرار تصوری مثلا یک عادت بد وارد ناخوداگاه ما میشه و به صورت یک عادت در میاد.

  9. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    سلام
    من همین امروز با خودم کلنجار میرفتم.از ضعف اراده ام.پادکست انسانهایی با اراده پولادین رو گوش دادم و این مقاله رو خوندم.
    تست مارشمالو در مورد عدم انجام کاری بود که اشتیاق انجام دادنش رو داریم.
    من با خودم کلنجار میرفتم که چرا اشتیاق ندارم کاری رو که لازم هست انجام بدم و از انجامش طفره میرم!
    احساس میکنم افراد موفق کسانی هستند که قوه ی تخیلشون مسائل رو اونطوری میبینه که باعث خوشحالیشون میشه.
    آینده رو میبینن اونطوری که خودشون دوس دارن و با تخیل لذت بخش کارهاشون رو انجام میدن.
    ممنون

  10. کاربر سوخت جت مر می‌گوید

    ای ولله

  11. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

    سلام من تازه این مقاله رو خوندم باید این روشرو تست کنم. روش جالبی است. ممنون بخاطر کار ارزشمندی که انجام می دهید.

  12. کاربر سوخت جت li11 می‌گوید

    ینی واقعا دست مریزاد دمتون گرم
    واسه تک تک بچه های سوخت جت دعا میکنم این سایت نه تنها فقط توی ایران محبوبترین بشه
    بلکه در سطح جهانی حتی بتونین گسترشش بدین
    خدا ازتون راضی باشه ما که خیلی ازتون راضی هستیم
    باورتون بشه یا نه هر مقاله ای که از این سایت میخونم میام برم بعدش استراحت کنم ولی می بینم هی شوقو اشتیاق بیشتر پیدا میکنم و این مقاله خوندنه خودش یه حاله خیلی خوبه
    ممنون ازتون

  13. کاربر سوخت جت لم می‌گوید

    خیلی مقاله‌ی عالی‌ای بود.
    واقعاً بهش نیاز هست.
    بسیار متشکرم.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**