تکنیک های ساده اما علمی برای رهایی از استرس، ترس و نگران

 

فرض کنید به هزار سال قبل برگشتید، دورانی که انسان ها باید با دایناسورها، خرس های غارنشین و کانگارو ها غول پیکر سروکله میزدند… اگر به آنها میگفتید که از عصری می آیید که انسان هایشان از صحبت کردن با غریبه یا شکست خوردن میترسند، به نظرتان چه واکنشی نشان میدادند؟

طبیعی است که تعجب خواهند کرد !
مردمانی که قرار است با دایناسورها بجنگند و تعقیب و گریز دارند چه میدانند ترس از پاسخ «نه» شنیدن یا ترس از عدم قبولی در آزمون کنکور… چقدر فراگیر است. آنها ترس های بزرگتری دارند…

خب… ما همین افراد بــــودیم !
همان هایی که با ترس هایی بزرگتر از ترس های عدم پذیرش و … سروکار داشتیم. ما اجدادمان افرادی بسیار شجاع و نترس بودند، چطور شد ما اینچنین از چیزهایی به مراتب کوچکتر از دایناسورها میترسیم؟

باور کنید شنوندگان شما در سالنی که سخنرانی دارید، عده ای دایناسور گوشتخوار نیستند که از آنها بترسیم، آنها هم مانند ما آدم هستند (این منطقی است) اما چرا تا وقتی که پای مان بر روی سن میگذاریم که به میکروفن سخنرانی نزدیک شویم ترس تمام وجودمان را میگیرد (البته اگر سخنران حرفه ای نباشیم…) ؟

واقعیت چیست؟ نمیدانیم.
نه تنها ما، بلکه فعلا هیچ روانشناس، باستان شناس، تاریخ دان و … هنوز کشف نکرده چرا ما آن ترس های بزرگ را پشت سر گذاشتیم اما چنین ترس های به نسبت کوچک زندگی ما را مختل کرده.

 

ماری کوری
ماری کوری

اما یک خبر خوب برای شما داریم؛
ما تعدادی از بهترین تکنیک های روانشناسی و قابل استفاده برای رهایی از ترس، نگرانی و استرس را برای شما جمع آوری کردیم که با خواندن آنها بتوانید جعبه ابزاری از وسایل مورد نیاز و کاربردی برای مقابله با ترس و استرس و نگرانی داشته باشید.

آماده اید با بزرگترین ترس هایتان مقابله کنید؟

ما 6 ابزار مقابله با ترس که مورد نیازتان است را در این مقاله قرار داده ایم

در همین زمینه، پیشنهاد میکنیم بخوانید :

5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت Faty می‌گوید

    سلام ببخشيد من چطور ميتونم مطالب كامل متن هوشتان را ٢٥ برابر كنيدو بخونم

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      شما برای خواندن این مطلب باید ابتدا عضو پروژه سوخت جت شوید.

  2. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    مرسی
    مقاله خوبی بود

  3. کاربر سوخت جت jafi می‌گوید

    سلام خسته نباشید .. سایتتون خیلی خوبه… من دانش آموز کنکوری ام و تو برنمامم هست که حداقل 3 روز یکبار بیام و مطالب سایت شما رو بخونم..
    اگه بشه یه مطلب اختصاصی هم برای کنکور بزارید که یه ماه مونده تا ازمونش… اگه لطف کردین و خواستین این کار رو بکنید لطفا مطلبتون مثه سایتای دیگه صرفا برای کنکوری هایی که ناامید شدن نباشه .. خیلی ممنون

  4. کاربر سوخت جت -nab می‌گوید

    بسیار مطلب حالبی بود مخصوصا نزدیک شدن به ترس

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**