شش کلاه تفکر ادوارد دوبونو چیست و چطور خلاقیت را به اوج میرسانند؟

قبل از اینکه راجع‌به شش کلاه تفکر ادوارد دوبونو و مزایای بی‌نظیر اون بخواهیم صحبت کنیم اجازه بدید جمله معروفی از کریشنامورتی را مرور کنیم… جیدو کریشنامورتی می‌گوید:

« ذهنی که در جست و جوی ثبات است راکد می‌ماند، مانند همان آبگیر کنار رودخانه؛ این ذهن به زودی پُر از فساد و پوسیدگی خواهد شد. تنها ذهنی که دیوار، مانع و مکان استراحتی ندارد، به طرز کامل با زندگی بدون وقفه در حال جلو رفتن، کشف و انفجار است. تنها چنین ذهنی می‌تواند شادمان باشد و تا ابد نو. زیرا چنین ذهنی خود به خود خلاق است».

این سخن معنای عمیق خلاقیت را به ما نشان می‌دهد و تأکید دارد که جوهره‌ی اصلی یک زندگی فوق‌العاده، داشتن قدرت خلاقیت و پرورش آن است.

ادوارد دوبونو ابداع کننده تکنیک شش کلاه تفکر است. این تکنیک و به کار بردن آن تأثیر بسیار فوق‌العاده‌ای بر اجتماع، خانواده و زندگی شخصی افراد دارد. این تکنیک شش جنبه یا سبک فکری را تعریف کرده و برای هر کدام کلاه رنگی خاصی را به عنوان سمبل تعیین می‌کند تا به وسیله‌ی آن بتوان به طور روشن و سریع از سبک فکر خود آگاه شوند، آن را تغییر داده و یا آن را به دیگران اعلام کنند.

در این تکنیک به منظور تسهیل و تسریع یادآوری، رنگ کلاه، متناسب با سبک فکری مربوط انتخاب شده است.

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت oohi می‌گوید

    با عرض سلام ادب احترام حضور تک تک شما دوستان عزیز در سوخت جت
    فقط میخام به شما عزیزان بگم فوق العاده هستید وبابت تمام زحمتهای که میکشید تشکر کنم و باور کنید من سوخت جت رو به خیلی از دوستان خودم پیشنهاد دادم چون برای من خیلی مفید بوده وهست ودارم از این سایت استفاده میکنم ولذت میبرم وچقذر خوب میشد من هم میتونستم برای بهتر شدن حال مردم کشورم وهمنوهان خودم در سراتاسر جهان کاری انجام بدم . متشکرم

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      با سلام.
      فوق العاده شما هستید.
      سپاسگزارم از نظر ارزشمند شما.
      پایدار باشید.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**