تکنیک بنجامین فرانکلین برای داشتن مذاکره موفق (در هر شرایطی)

برای داشتن یک مذاکره موفق، به این تکنیک حرفه ای از بنجامین فرانکلین نیاز دارید…
برای همه ما پیش آمده که با توسل به راه­کارهای مختلف بخواهیم مذاکرات را به نفع خود به اتمام برسانیم. به عنوان مثال در هنگام متقاعد کردن رییس برای افزایش حقوق یا حتی همسر خود برای گرفتن یک مهمانی خانوادگی مهارت مذاکره نقش مهمی را بازی میکند.

همه ما نیاز داریم تا به مهارت­ های لازم برای گفت و گو و مدیریت مذاکره مسلط باشیم.

داشتن توانایی و مهارت در انجام مذاکره زندگی شما را تغییر می دهد. شما یادمیگیرید چطور خواسته تان را بدون تحمیل بر طرف مقابل بدست آورید. بدون زور و خشونت کاری کنید تا دیگران خواسته شما را برآورده کنند.

ممکن است بخواهید با افرادی که برایتان فوق­ العاده اهمیت دارند مذاکره نمایید؛ مواردی که باعث ارتقا قابل توجه موقعیت شما خواهد شد. ممکن است یک تماس کاری غیرمنتظره و مهم داشته باشید که حتی در رویاهای تان هم قابل تصور نبوده است، چطور به درخواست طرف مقابل پاسخ میدهید؟

یا شاید به دنبال یک تعامل دوستانه باشید، به هر حال توانایی در انجام یک مذاکره موفق شما را با سرعت بیشتری به اهدافتان می­رساند.

برای رسیدن به این هدف نباید اولین اصل انجام یک مذاکره خوب را فراموش کنید، باید پیش فرض تان بر این اصل باشد که هر فرد یک انسان خوب و قابل اعتماد است، باید تمایلات خودستانه را از بین ببرید و به دنبال کمتر سخن گفتن و بیشتر گوش دادن باشید. ن

بنجامین فرانکلین که از بنانگذاران ایالات متحده آمریکا است، یکی از موفق ترین دیپلمات ها و فعالان سیاسی در طول تاریخ بوده است.

فرانکلین تکنیک فوق العاده کاربردی برای داشتن مذاکره موفق در هر شرایطی کشف کرده بود که اکثر موفقیت های دیپلماتیک همراه با مذاکره اش را مدیون این تکنیک ساده اما پرقدرت بود.

 

ژوزف ژوبر
ژوزف ژوبر

 

در این مقاله میخواهیم بپردازیم به تکنیک بنجامین فرانکلین با عنوانِ «کسب نتیجه در اولین قدم» که یادبگیرید چطور به کمک این تکنیک بدون کمترین اعمال زور و فشار احساسی، میتوانید کاری کنید طرف مقابل تان در راه شما و همگام با خواسته شما قدر بردارد.

 

یک مذاکره موفق میخواهید داشته باشید؟
تکنیک بنجامین فرانکلین را
در جعبه ابزار تکنیک های مذاکره نیاز دارید

در همین زمینه، نوشته های زیر را بخوانید :

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت reza می‌گوید

    یه نکته ای که وجود داره در مورد این مقاله تضادی هست که از نظر من با مقاله ” تکنیک مذاکره: ارائه پیشنهاد اول ” وجود داره. در حالی که اینجا تلاش میشه به صورت کاملا راحت و بی درد سر طرف راضی به خرید بشه اما در اون مقاله عنوان میشه که با عصبانیت قیمت اول ارائه بشه. این سوال پیش میاد که آیا واقعا این دو تکنیک کاملا رو در روی هم قرار دارن و دو ابزار متفاوتن؟ اگه قرار دارن هر کدوم رو باید در چه شرایطی استفاده کرد؟ به عنوان مثال من در زمینه ی کاری خودم می خوام برای مشتری طرح قیمتی بزنم. چند طرح قیمتی متفاوت که با اضافه شدن آپشن ها قیمت ها پلکانی افزایش پیدا میکنه. نکته اینجاست که الان کدوم این روش ها میتونه موثر تر باشه؟ آیا میشه این دو روش رو به صورت ترکیبی استفاده کرد؟ به عنوان مثال در اول مذاکره بالاترین طرح قیمت رو ارائه داد و بعد به سمت طرح های با قیمت کمتر پیش رفت و مزایا رو ذکر کرد و بله های کوچک گفت یا عکس این موضوع؟

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام؛
      بله حق با شماست، این دو تکنیک متفاوت برای دو شرایط متفاوت است.
      تکنیک اول یعنی «ارائه پیشنهاد اول» برای موقعیت هایی است که قیمت یا پیشنهاد آن قیمت مهم است. اما تکنیک بنجامین فرانکلین برای موقعیت هایی بیشتر کاربرد دارد که انجام آن کار مهم تر از قیمت تمام شده باشد. فرض کنید شما میخواهید از تخصص یک نفر برای انجام کاری استفاده کنید، برای این منظور میتوانید از تکنیک بنجامین فرانکلین استفاده کنید. از طرفی میخواهید با تامین کننده خود مذاکره کنید و قیمت خوبی دریافت کنید، برای این شرایط توصیه میشود از تکنیک «ارائه پیشنهاد اول» استفاده کنید.

  2. کاربر سوخت جت .mod می‌گوید

    با سلام . آیا کتابی از بنجامین تا به حال به چاپ رسیده است ممنونم میشم راهنمایی کنید .
    با تشکر

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**