پس از خواندن این 8 مورد باید آنها را سریعا از زندگی حذف کنید

خیلی از کاربران این وبسایت تصور می‌کنند که بهترین راه موفقیت این است که عادات و مهارت‌های جدیدی را که به آنها معرفی میکنیم بدست آورند… در حالی که اینطور نیست !

اگر چه این مسئله می‌تواند سودمند باشد اما گاهی اوقات بهترین کار ممکن، فراموش‌کردن چیزهایی است که شما را از اهدافی که در ذهن دارید، دور می‌کنند.

شاید درحال حاضر شما تمام چیزهایی که برای موفق شدن لازم دارید را بدست آوردید…

اما هنوز موفق نیستید، میدانید چرا؟

به جای اضافه کردن مهارت‌ها و استعدادهای بیشتر به زندگی خود، سعی کنید تا موارد منفی را که جلوی موفقیت شما را می‌گیرند از میان بردارید. بعضی‌ها به راحتی از حرکت در این مسیر منصرف می‌شوند و کنار می‌کشند اما عده‌ای دیگر با صرف اندکی زمان و تلاش بیشتر در این راه، به هدف خود می‌رسند.

این‌ها 8 موردی هستند که شما باید از زندگی خود پاک کنید تا از آنچه هستید، موفق‌تر شوید:

1. عذر و بهانه‌ها را فراموش کنید

افراد موفق هرگز اشتباهات زندگی خود را به گردن خانواده، دوستان، رئیس یا همکاران خود نمی‌اندازند و به جای آن مسئولیت کامل زندگی و موقعیت کنونی خود را برعهده می‌گیرند.

چون افراد موفق به این موضوع به عنوان یک مزیت بزرگ نگاه می‌کنند.

برعهده‌گرفتن مسئولیت کارها به این معناست که شما توانایی این را دارید که زندگی خود را به طرز قابل‌ توجهی بهبود ببخشید. وقتی شما به دنبال عذر و بهانه هستید در واقع به خودتان دروغ می‌گویید، و این مسئله شما را از رسیدن به اهدافتان باز می‌دارد.

وقتی شما مسئولیت زندگی تان را به عهده دارید، یعنی صاحب اختیار و تصمیم گیرنده هستید. پس سرنوشت زندگی تان در دست شماست… به عذر و بهانه تراشی آنرا به دست دیگران نسپارید.

2. کمال‌ گرایی را کنار بگذارید

رسیدن به کمال دست‌ نیافتنی است، بنابراین تلاش برای رسیدن به آن هدر دادن زمان است.
به جای نگرانی درباره‌ی اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شدید یا مشکلات فیزیکی که شما را اذیت می‌کنند، تنها به سادگی تلاش کنید تا خودتان را با قدم‌های کوچک بهتر کنید.

برای شروع توصیه میکنیم مقاله کایزن یا اثر مرکب را بخوانید و بدانید که هیچکس کامل نیست، اما هر کسی می‌تواند تصمیم بگیرد تا انسان بهتری باشد.

 

3. ترس را از میان بردارید

بسیاری از انسان‌ها خود را بدون آن که خودشان بفهمند ضعیف تر می کنند؛ در حین بحث‌ها و گفتگوها وقتی می‌خواهند ایده شان را مطرح کنند، ساکت می‌مانند، از ریسک دوری می‌کنند و همیشه بدترین سناریوی ممکن را در نظر می‌گیرند.

این نگرش توام با ترش، شما را از رسیدن به ظرفیت‌های اصلی خودتان باز می‌دارد، پس ترس را از زندگی خود حذف کنید و به جای آن شجاع باشید، صحبت کنید، به افکارتان صدا اضافه کنید و با نگرشی پویا، رویاها و اهداف خود را دنبال کنید.

اگر هنوز می ترسید و بدنبال راه هایی برای رفع ترس تان هستید، پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله «کوسه های ترس» است.

 

4. لازم نیست تا همه چیز را کنترل کنید

شما نمی‌توانید کنترل همه چیز را به دست بگیرید. تلاش برای انجام این کار قطعاً بی‌فایده است و به شما در راه موفقیت کوچکترین کمکی نمی‌کند و حتی باعث می‌شود تا استرس و نگرانی بیشتری پیدا کنید.

به جای تلاش برای کنترل همه‌ی چیزهای اطرافتان، تلاش کنید تا اهمیت کمتری به چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید بدهید و بر روی آنچه کنترل آنها در توان تان است، تمرکز کنید.

چیزهایی مثل وضعیت ظاهری تان، زندگی تان، عادات تان و از همه مهم تر… واکنش شما نسبت به اتفاقات زندگی.

 

5. درگیر یک چارچوب فکری ثابت نشوید

بسیاری از افراد یک چارچوب فکری ثابت و تغییرناپذیر دارند و هیچ تلاشی نمی‌کنند تا بیشتر بیاموزند و نگرش خود را تغییر دهند.

این کار را برای موفقیت آن‌ها مشکل می‌کند چرا که چارچوب ذهنی آن‌ها به گذشته چسبیده است و آن را رها نمی‌کند. سعی کنید تا به یادگیری و آموزش بهای زیادی بدهید و به یاد داشته باشید که شما همیشه می‌توانید داناتر باشید.

 

آلوین تافلر آینده پژوه و نویسنده شوک آینده
آلوین تافلر آینده پژوه و نویسنده شوک آینده

 

6. تلاش برای یک‌شبه موفق شدن را از ذهنتان بیرون کنید

بعضی از افراد اعتقاد دارند که بخش اعظمی از انسان‌های موفق یک‌شبه به این موقعیت رسیدند یا موفقیت آن‌ها شانسی بوده است. اگر چه شانس به طور قطع می‌تواند نقش خود را ایفا کند اما شما نمی‌توانید برای موفقیت خود تنها به شانس و آنچه روزگار برایتان رقم می‌زند، دلخوش باشید.

موفقیت در عمل نیازمند زمان و فداکاری است، بنابراین باید برای آینده به همان اندازه که برای روز پیش روی خود برنامه دارید، برنامه‌ ریزی کنید… واگرنه زندگی برای آینده شما برنامه ریزی خواهد کرد.

 

7. افراد مخرب را از اطراف خود دور کنید

اگر افراد دور و بر شما منفی‌گرا و بدبین هستند، شما هم در طول زمان منفی‌گرا و بدبین خواهید شد. افراد بی‌فایده را از زندگی خود حذف کنید و جای آن‌ها را به افراد خوش‌بین و حمایت‌کننده بدهید که واقعاً به شما و رویاهای شما اهمیت می دهند.

با این کار متوجه می‌شوید که انگیزه‌ی بیشتری برای اهداف خود خواهید داشت و زندگی شادتر و کم‌استرس‌تری را تجربه خواهید کرد؛ توصیه میکنیم مقاله «چرا افراد موفق دوستان بازنده شان را ترک میکنند» را هم بخوانید.

 

8. احساس بله گفتن را از خود دور کنید (وقتی که واقعاً می خواهید نه بگویید)

بعضی از افراد به زحمت می‌توانند به اطرفیان خود نه بگویند، حتی وقتی می‌خواهند این کار را انجام دهند. این مسئله به این معنا است که این افراد در نهایت مشغول اتلاف وقت برای انجام کارهایی هستند که نمی‌خواهند انجام دهند و افراد دیگر از آن‌ها بهره‌کشی می‌کنند.

شجاع باشید و وقتی که می‌خواهید و لازم می‌بینید، نه بگویید. بسیار مشکل است که به اهداف خود برسید در حالی که درگیر کمک به افراد دیگر برای تحقق رویاهای آن‌ها هستید.

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را هم توصیه میکنیم بخوانید :

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت izer می‌گوید

    با عرض سلام
    چرا سایت ضعیف شده؟ مقاله کم میذاره،ویدیو هم که نمیذاره

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      دوست عزیز هر روز یک مقاله در وبسایت قرار میگیرد و 41 ویدیوی انگیزشی در آرشیو ویدیو ها قرار دارد و به تازگی فیلم «تصویرذهنی یک برنده» از باب پراکتور را برای اولین بار دوبله کردیم…

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**