نمیدانید رویای بزرگ تان چیست؟ خب از اینجا پیدایش کنید…

رویای بزرگ

«رویایتان را دنبال کنید.»
موضوع هزاران فیلم سینمایی، کتاب پرفروش و آهنگ های محبوب همین جمله به ظاهر ساده و بدیهی است… چون هرکسی یک رویایی دارد. اما متاسفانه… همه رویای شان را دنبال نمیکنند.

زمانی که کودک بودید، چند سال بیشتر نداشتید و تازه با دنیای خارج آشنا می شدید، به احتمال خیلی قوی رویایی در شما متولد شده بود. رویایی که دوست داشتید وقتی بزرگ شدید به آن تبدیل شوید و یا تغییری که میخواستید در دنیا ایجاد کنید.

هروقت قرار بود (و الان هم هست) که راجع به رویای تان صحبت کنید، چنان با شور و شوق صحبت میکردید و جزئیات را شرح میدادید که هرکس می شنید مطمئن میشد به رویای تان خواهید رسید.

نه فقط شما؛
کافیست دوست تان را به یاد آورید که رویایش را برای شما شرح میدهد؛ لبخندی دلنشین بر لبانش خواهد نشست و برقی چشم گیر در چشمانش خواهد زد… اما الان چطور؟

الان هم انگیزه دارید رویایتان را برای دیگران تعریف کنید؟ آیا اصلا رویایی دارید؟
در دنیای امروز مرضی به نام «عادی باش» وجود دارد. این مرض باعث میشود شما تا آخر عمرتان سعی کنید مانند دیگران عادی و معمولی باشید.

اگر به این مرض دچار شوید، رویای شما توسط آن بلعیده میشود. هرکار متفاوت و سرنوشت ساز برای شما زشت و شرم آور میشود و دوست دارید همیشه در خلوت و سکوت مانند بقیه مردم زندگی کنید… شما یک فردِ عادی میشوید.

 

جیورج الیوت
جیورج الیوت

 

این بیماری، خانمان سوز است.
هیچوقت، بیمارانی که دچار این مرض شده اند از زندگی خود راضی نبوده اند و همیشه چیزی در زندگی شان گم شده دارند.

شما هم احساس میکنید به این بیماری دچار شدید؟
خب نگران نباشید، تا وقتی که ما اینجا هستیم «به شما اجازه نخواهیم داد رویای تان را فراموش کنید.» همچنین در این مقاله میخواهیم به شما یادآوری کنیم چطور رویای کودکی تان را با تمام شور و شوق اش به خاطر بیاورید و یا رویایی نو بسازید.

نمیدانید رویای بزرگ تان چیست؟ از اینجا پیدایش کنید :

 

قدم اول رویای بزرگ | باید پیدا کنید برای چه اصلا به این دنیا آمدید


شما بی هدف و بی دلیل از بین هزاران اسپرم نر انتخاب نشدید تا بدون هیچ هدفی و کاری بزرگ به این دنیا آمده باشید. شما قرار است کاری بزرگ به انجام برسانید…

اما چه کاری؟
خب، تصور کنید شما میلیاردها میلیارد پول داشتید و هیچ نیازی به پول نداشتید. هرآنچه را که میخواستید میتوانستید بخرید و استفاده کنید؛ خب، با این شرایط هر روز صبح بیدار میشوید و چه کاری را دنبال میکنید؟

شاید بگویید خرید یا تفریح میکنید.
اما نمیتوانید تمام عمرتان خرید و تفریح و خوشگذرانی کنید چون خسته میشوید. لازم دارید که مهم دیگر انجام دهید. حتی بیل گیتس، ثروتمندترین فرد جهان در سنین میانسالی هر روز کار میکند. وارن بافت، تاثیرگذارترین سرمایه گذار قرن بیستم در سنین پیری هنوز فعال است.

پس همه اش پول نیست، معنایی از کاری که دوست دارید انجام دهید باید بدست آورید.
این کار چیست؟ کاری که حتی اگر پولی در میان نباشد هم بخواهید انجام دهید… آنرا پیدا کنید.

 

 

قدم دوم  رویای بزرگ  | پیدا کنید که چطور میتوانید آن کار را تبدیل به شغل تان کنید


هرکاری که با عشق و علاقه و نه صرفا برای پول انجام میدهید، میتوانید پول زیادی از انجام آن بدست آورید.

بزرگترین طراح ها، معمارها، نوازنده ها و … نه به خاطر پول بلکه به خاطر عشق و علاقه شان کار میکنند. آنها با اینکه پول زیادی دریافت میکنند، اما حتی اگر پولی هم دریافت نمیکردند آن کار را میکردند.

تایگر وودز، اسطوره بی رقیب دنیای گلف، پس از قهرمانی جهانی هم چنان در زمین گلف مشغول بازی است و هیچ اهمیتی به جایزه و پولی که از بردن مسابقه نصیبش شد نمیداد (البته خوشحال میشد اما مهم برای وی، بازی کردن گلف بود)

کاری که حتی اگر پولی هم به شما ندهند هم آنرا انجام خواهید داد را پیدا کنید و راهی را پیدا کنید تا آنرا تبدیل به شغل، یا قسمتی از شغل تان کنید.

 

 

تام پریستون ورنر
تام پریستون ورنر

 

قدم سوم | پیش به سوی قدم اول


خب پیدا کردید راهش را؟ حالا که فهمیدید چه کاری قرار است انجام دهید، لازم نیست از شغل فعلی تان استعفا بدهید و یا به شهر دیگری مسافرت کنید و … اقداماتی بزرگ از این دست انجام دهید.

فقط و فقط کافیست یک قدم، یعنی قدم اول را بردارید.
ممکن است قدم اول، صحبت کردن با یک نفر که آن شغل را دارد باشد، ممکن است قدم اول فقط مطالعه راجع به کار مورد علاقه تان باشد.

قدم اول هرآنچه که هست، باید کوچک و یک قدم شما را به اهداف و رویاهایتان نزدیک تر کند؛ و پس از قدم اول، هر روز یک قدم به هدف و رویایتان نزدیک تر باشید تا جایی که حاضر باشید از شغل تان استعفا دهید، به شهری دیگر مسافرت کنید و یا کاری سرنوشت ساز انجام دهید.

 

سخن آخر؛
این سه قدم به ظاهر ساده میرسند، اما اکثر افراد فریب سادگی انرا میخورند و هیچوقت اقدامی برای پیدا کردن شغل مورد علاقه شان و رویایی که دنبالش کنند را نمیکنند.

هر روز سعی کنید این سه قدم را مطالعه کنید، اهداف و رویاهایتان را در برابرتان داشته باشید و مطمئن باشید رویای تان هرچه که باشد شما توانایی رسیدن به آنرا دارید.

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را هم بخوانید :

19 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت نه می‌گوید

    اینکه سی سال از زندگیت گذشته باشه و ندونی چی میخوایی خیلی درد اوره… من از بچگی عاشق کامپیوتر بودم با اینکه کامپیوتر نداشتم اما این رشته رو انتخاب کردم و تمام با این حال ازپسش خوب بر اومد… برای کاردانی بازم رفتم نرم افزار بدون اینکه سیستم داشته باشم… برای کارشناسیم مدیریت تبلیغات تجاری خوندم.. ولی خب تونستم یه لپتاب دست دوم جور کنم و پروژه تیزر سازیم رو تموم کنم… دیپلمم رو گرافیک کامپیوتری خوندم و توی تیز سازی خیلی کمکم کرد.. دانشگاهم تموم شد تو فکر دفتر تبلیغاتی بودم.. با خوندن این مقاله حس میکنم این چیزیه که همیشه میخواستم… ولی نمیدونم از کجا شروع کنم… توی دانشگاه چیزی یاد نمیدن هرچی بلدم رو خودم دنبالش رفتم ولی هنوز کلی راه هست بتونم کارمو حرفه ای انجام بدم… میدونید توی این مملکت برای یه شروع و یه قدم برداشتن باید هزینه کنی و مشکل همینجاست.. این ادمو ناامید میکنه

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      شازده کوچولو پرسید : کی اوضاع بهتر میشه ؟ روباه گفت : هروقت بفهمی که همه چیز به خودت بستگی داره . نه رییس جمهور نه مملکت نه خانواده نه سواد .اینا فقط میتونن بهانه ای باشن برای تلاش نکردن

      1. کاربر سوخت جت mato می‌گوید

        ممنون از یادآوری این قسمت از شازده کوچولو

  2. کاربر سوخت جت سن می‌گوید

    عالی بود
    ساده ولی مهم و کاربردی

  3. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    سلام ممنون از مطلبتون
    من تویه قدم اول مشکل دارم و هرکاری میکنم به نتیجه نمیرسم راهنمایی های دیگه ای وجود نداره تا کمک کنه به نتیجه رسید؟

  4. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    مرسی عالی بود ♥

  5. کاربر سوخت جت aleh می‌گوید

    سلام.عیدتون مبارک باشه و سالی سرشار از موفقیت رو پیش رو داشته باشید!
    میخواستم از سایت فوق العاده اتون تشکر کنم که واقعامطالب بی نظیری داره که در عین کمیابی در سایت های ایرانی دیگری هم پیدا نمیشه!!!
    خب راستش بعد از تشکر از شما دوستان من سوالی داشتم و امیدوارم که شما جوابمن را بدهید !!!
    من دانشجوی کارشناسی ترم دوم مدیریت بازرگانی هستم و به رشته ام علاقه دارم ولی عاشقش نیستم!!!!
    راستش یکی از بزرگترین علایق من یادگیری زبان های مختلف و هنر های مختلف من جمله موسیقی است که خانواده ام با اینموضوع زیاد موافقت نمیکنند!!!ومیگویند بهتر است که زبان را خارج از دانشگاه یاد بگیرم!! اما من میخواهم زبان را به عنوان یک حرفه ادامه دهم برای ترجمه و …نه مانند دیگر افراد که فقط برای حرف زدن به کلاس میروند!!!
    راستش چند بار خواستم از دانشگاه انصراف دهم و کنکور زبان دهم و رشته زبان چینی را بخوانم اما مادرم موافقت نکرد!
    حال منماندمو این دو راهی!!!که چه کاری کنم؟! آیا ادامه تحصیل من دراین رشته کار درستی است یا خیر؟(گاهی اوقات به این فکر میکنم که آخرش میخواهم چه کاره شوم؟!! یا اینکه انگیزه لازم را برای کسب نمرات بالا و …ندارم)یا اینکه شما توصیه مینید به این رشته ادامه دهم؟
    راستش خیلی گیج شدم…چند ماه است با خودم کلنجار میروم که هدف زندگی من چیست؟ نمیدانم زبان است یا مدیریت؟!
    بالاخره به این نتیجه رسیدم تاازتون خواهش کنم تاجواب من را بدهید تا انشاالله بتوانم با هدفی مشخص راهم راادامه دهم!

    1. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

      فقط برو دنبال علاقه ات.. منم رشته ام مدیریت بازرگانی بود در صورتی که عاشق کامپیوتر بودم.. اونموقع میگفتن کامپیوتر اشباع شده و اینا.. منم رفتم مدیریت ولی الان خیلی پشیمونم.. مدیریتی که در دانشگاه میخونی هیچ فایده ای نداره البته اگه حرفی برای گفتن داشته باشی خوبه در غیر اینصورت مدرکت جاش لب کوزه اس.. ولی زبان چینی با توجه به اوضاع خیلی خوبه مثلا میتونی لیدر گردشگرای چینی بشی.. ولی مدیریت هیچی.. حتی به عنوان منشی هم قبولت ندارن.. در رشته ی مدیریت یه جورایی پا در هوایی.. واسه مدیریت تجربه نداری قبول نمیکنن و سابقه خیلی مهمه و واسه ی کارای دیگه هم که هیچی.. برو دنال علاقه ات

    2. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      سلام من به عنوان کسی که رشته شمارو خونده فارغ التحصیل این رشته هستم ولی شما به دلت رجوع کن ببین ندای درونت چی میگه بهت برو دنبال علاقه ات وقتتو وانرژیتو برای کاری یا رشته ای که می دونی ازش لذت نمی بری تلف نکن فقط با جدیت دنبال علاقه ات بری این موفقت می کنه .من به عنوان کسی که فرصت های زیثادی و از دست دادم اینو بهتون می گم فقط دنبال علاقه تون باشید ووقتی با لذت رفتینم دنبال توسعه و شکوفایی علاقه تون اون وقت همه چی به زندگی شما سرازیر میشه .اون وقته که طعم خوشبختیو می چشید.گوش به حرف کسی ندین که چی میگه انجام بدین مهم اینه که شما خواسته ات چیه

  6. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    سلام ممنون واقعا کاربردی و عالی بود
    برای یکسری مشاوره ها در این موارد می تونم با تیم شما مستقیم در ارتباط باشم؟؟
    اگر بله، چه جوری.
    «نوجوونی ۱۶ ساله ام به فکر آینده ای بهتر.»

  7. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    با سلام و سپاس❤✋

    درود بر شما و زحمات شما که شادی عشق و مثبت اندیشی و خوشبختی و موفقیت را برای همه می خواهید و آن را بازنشر کرده و برای رسیدن به آن تلاش و وقت می گذارید

    درود

  8. کاربر سوخت جت amel می‌گوید

    با سلام، انتخاب عناوين مقاله‌هاي بسيار جالب و جذاب است. آفرين بر شما و دستمريزاد

  9. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    سلام خسته نباشید مطالب خوبی بود
    استفاده کردم تشکر

  10. کاربر سوخت جت eh65 می‌گوید

    با سلام
    ممنون از مطالب زیبای شما ، من از خوندنش لذت میبرم ولی تنها انتقادی که وارد هست اینه که عملی نیست . من خودم مدتها از روش هدفگذاری و تحقق بخشیدن به رویاها زیر نظر یک استاد کار کردم و نتیجه ای نداشتم .
    قدم اول : پیدا کردن رسالت شخصی هر فرد هست که فکر نکنک کار راحتی باشه و قدم دوم اینکه اگر میدونستم چه شغلی رو دوست دارم و با انجام اون میتونم بیشترین انرژی رو بگیرم حتی بدون دریافت پول من شاید بدنبال این مطالب و این سایت نبودم .
    با اینکه مطالبتون رو خیلی دوست دارم و خیلی انرژی میگیرم زمانی که میخونم ولی نتونستم تغییری حاصل کنم حتی بعد از 2 سال صرف هزینه و وقت برای یادگیری و رشد زیر نظر یک مربی . (البته درونا چرا ولی کاری و مالی خیر . )

    1. کاربر سوخت جت i.kh می‌گوید

      سلام منیک کار بر ازاد هستم داشتم مطالعه میکردم پیام شما رو دیدیم . جهت راهنمایی میخوام بگم با توجه به کتاب قانون جذب وضح این موضوع که شما بدونی چه شغلی رو دوست داری از طریق تضادش به دست میاد چون ممولا انسان ها نمیدونن چی میخوان ولی بهتر میدونن چی نمیخوان وقتی شما متوجه شدی چسو نمیخوای انگار فیلتر کردی و اون موقع هستش که متوجه میشیدکه چه شغلیو دوست دارید

      1. کاربر سوخت جت Sara می‌گوید

        سلام
        خب من میخوام بدونم که چ چیزیرو میخوام در اینده بهش برسم و ب نتیجه ای نرسیدم
        یه چیزه دیگ اینکه
        نباید شرایط جامعرم در نظر گرفت؟؟
        مثلا تو ایران الان تنها رشته ای که بازار کار داره پزشکیه
        اگه اون رویایی که دنبالشی توی کشورت نباشه چی؟یا احتمال موفقیتت کم باشه چی؟بازم باید بری دنبالش؟؟

  11. کاربر سوخت جت i911 می‌گوید

    سلام دوست عزیز ho3injoo
    فقط توصیه میکنم عضو شو تا بدونی چه خبره تواین سایت !!!
    بهت قول میدم اگر یک هفته اینجا باشی پشیمون نمیشی که هیچ بلکه بهترین اتفاق زندگیته!!!

  12. کاربر سوخت جت njoo می‌گوید

    سلام
    شمایی که قراره پاسخ این کامنت رو بدین یا شمایی که این مطلب رو نوشتین(یا…)میشه بگین
    آیا شما این سه مرحله رو اجرا کردی؟
    الان چه کاری میکنید و از کارتون نهایت لذت رو میبرین؟
    به نظر تون با این چند خط مطلب آدمها رویا و رسالتشونو پیدا میکنن؟
    فکر‌ نمی کنید بهتره مطالب عمیق تری منتشر کنین ؟

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      سلام دوست عزیز؛
      بنده نویسنده این مقاله نیستم و ادمین وبسایت هستم. در رابطه با سوال اول تان باید بگویم شما اگر زندگینامه افراد موفق را بخوانید، چه ایرانی چه خارجی باریکه ای از این سه مرحله را خواهید دید. در مورد سوال دوم تان هم پاسخ بنده مثبت است و اما سوال سوم تان : نه تنها چند خط، گاهی یک جمله از یک کتاب میتواند زندگی انسان را تغییر بدهد اما آن یک جمله نیست که متحول کننده زندگیست بلکه آگاهی فرد نسبت به خودش است که توسط آن یک جمله بدست می آورد. در مورد مطالب عمیق تر توصیه میکنیم مطالب پروژه سوخت جت را بخوانید. با آرزوی موفقیت های روزافزون.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**