تکنیک های (واقعا) کاربردی ایجاد انگیزه شگفت انگیز برای انجام غیرممکن ها

دنبال داستان های موفقیت و مدیتیشین و سخنرانی های انگیزشی نیستید؟ دنبال چیزی کاربردی هستید تا واقعا در شما انگیزه ایجاد کند… خب، جای خوبی آمده اید !

اگر هدفی دارید یعنی مسیر سختی به نسبت افرادی که هدفی در زندگی ندارند پیش رو دارید، به همین خاطر در این مقاله میخواهیم تکنیک های (واقعا) کاربردی برای ایجاد انگیزه در شما برای هر موقعی که به انگیزه نیاز دارید معرفی کنیم.

12 تکنیک های کاربردی انگیزه و شگفت انگیز 

 

اولین | اهداف تان را مکتوب کنید و به دیوار روبروی تان بچسبانید

کاری که کنید اهداف تان را خیلی زیاد در طول روز ببینید. مهم نیست دیگران هم ببینند واگرنه، میتوانید اهداف تان را رمزی یادداشت کنید و یا چیزی بنویسید که فقط خودتان میدانید معنی اش چیست.
مهم نیست چه کار میکنید، هرکاری میکنید اهداف تان را در طول روز در برابر دیدگان تان داشته باشید.

 

دومین |‌ الویت بندی در ابتدای روز

ابتدای روز قبل از پرداختن به کارهای اصلی تان، 10 دقیقه بنشینید و اولویت هایتان را دو طول روز بنویسید.
ابتدا 10 کار مهمی که قرار است در طول روز انجام دهید را یادداشت کنید سپس این سوال را از خودتان بپرسید «اگر قرار باشد فقط یکی از این کارها را امروز انجام بدهم آن کار کدام است؟» سپس اولویت اول را به آن کار بدهید، سپس بقیه لیست را با همین روال اولویت بندی کنید.
در ضمن، تا قبل از اتمام اولویت شماره یک سراغ کارهای بعدی نروید؛ این مقاله را هم راجع اولویت بندی بخوانید.

 

میکل آنژ
میکل آنژ

 

سومین | ویدیو ها و پادکست های انگیزشی گوش کنید

خب اگر عضو پروژه سوخت هستید یا بودید احتمالا فایل های صوتی زیادی دریافت کردید از افراد مختلفی که داستان موفقیت آنها میتواند برای شما در طول روز الهام بخش باشد (این آرشیو فایل های صوتی) و یا میتوانید از کلیپ های انگیزشی که اینجا آرشیو کردیم استفاده کنید… کاربران تا به حال تعریف زیادی از ویدیو های انگیزشی کردند؛ بد نیست امتحان کنید.

 

چهارمین | قبل از خواب، بخوانید

خواندن کتاب، مخصوصا کتاب هایی که داستان های الهام بخش از موفقیت افراد کارآفرین هستند و یا کتاب های انگیزشی مثل نوشته های آنتونی رابینز میتواند انگیزه زیادی به شما برای شروع روز بعدتان بدهد. اگر کتاب نمیخوانید، یکی از مقاله های پروژه سوخت جت (از دسته بندی، الهام بخش و انگیزشی را انتخاب کنید – منوی بالا، از اینجا شروع کنید) بخوانید.

 

پنجمین | اجازه ندهید به خودتان که غر بزنید

این یکی از مهم ترین تکنیک های این لیست است. اجازه ندهید به خودتان برای اتفاق های بد یا سختی های طول مسیرتان غر بزنید. غر زدن را به صورت سخت، تحریم کنید. به هیچ عنوان نباید حتی یک تصویر ذهنی بد یا ناخوشایند را اجازه بدهید در ذهن تان ظاهر شود و باعث شود از شرایط و اتفاقات اطراف تان ناامید شوید و شروع به غر زدن کنید…

 

ششمین | اجازه ندهید پشه ها ناراحت تان کنند

این یکی از تکنیک های بسیار جالبیست که دیل کارنگی در کتاب آیین زندگی به آن اشاره میکند. روزی دیل کارنگی پلیسی را در تقاطع چهارراه میبیند که زیر آفتاب سوزان، با یک عالمه پشه در هوای گرم در حال کارش هست و انگار هیچ چیزی ناراحتش نمیکند.

وقتی از پلیس میپرسد که چرا از این شرایط سخت ناراضی نیست؟ پلیس پاسخ میدهد که در زمان جوانی در یک زیردریایی در جنگ گرفتار نیروهای دشمن بوده و آنقدر شرایط زندگی سختی داشته آنجا که تصمیم گرفت هیچوقت بابت اتفاقات کوچک خودش را ناراحت نکند.

شما نیز میتوانید از این تکنیک استفاده کنید؛ بابت ناملایمتی های کوچک، اتفاقات بد کوچک و بی ارزشی که هیچ کنترلی بر روی آنها ندارید (مثل صحبت های راننده تاکسی، عابر پیاده ای که تنه زد به شما یا …) بی اهمیت باشید.

 

هفتمین | زمان زیادی را با افراد مثبت (و زمان کمتری با افراد منفی) سپری کنید

تاثیری که افراد مثبت بر روی شما خواهند گذاشت را به هیچ وجه دست کم نگیرید، آنها به خوبی میتوانند انگیزه شما را افزایش بدهند و احساس خوبی در شما ایجاد کنند. درحالی که افراد منفی همواره شما را از انجام کارهای بزرگ و تغییرات ناامید میکنند.
راز موفقیت این است : افراد مثبت زیادی در اطراف تان جمع کنید… آنها الماس اند‌!

 

هشتمین | تلقینات مثبت را فراموش نکنید

قبلا در یک مقاله چهار قسمتی به خوبی این تکنیک را شرح دادیم (از اینجا قدرت باورنکرنی تلقین را بخوانید) اما اگرمیخواهید خلاصه و کاربردی بدانید جریان از چه قرار است : شما باید پیوسته عبارات مثبت به خودتان بگویید. مهم نیست اصلا باور میکنید یا نه… شما فقط تکرار کنید. تکرار، کار خودش را خواهد کرد و یک روز باور میکنید !

 

ناپلئون هیل
ناپلئون هیل

 

نهمین | به خودتان پاداش بدهید

شما بازی های ساده موبایل را می شناسید، بازی هایی مثل Angry Birds یا اصلا بازی معروف مار Snake که با خوردن طعمه بزرگتر میشد. همانطور که احتمالا اینـــــجا خواندید، ذهن انسان بازی را دوست دارد چون پس از هر مرحله پاداش میگیرد و نتیجه تلاش اش را میبیند.
اگر هیچ پاداشی به خودتان ندهید، خیلی زود ذهن شما خسته میشود… پیشرفت هایتان را مرحله بندی کنید و پاداش هایی برای هر مرحله در نظر بگیرید.

 

دهمین | در هر مشکل، یک فرصت ببینید

وینستون چرچیل گفته زیبایی دارد «افراد منفی نگر در هر فرصت، مشکلی میبینند. افراد مثبت اندیش، در هر مشکل، فرصتی میبینند» این شما و طرزفکر شما نسبت به مسائل است که مشخص میکند آیا آن مشکل است یا یک چالش و فرصت پیشرفت؟
از این پس، هر مشکل را به چشم یک سختی و عذاب نبینید. بلکه با خودتان بگویید «چه سود و منفعتی پس از حل این مشکل میتوانم بدست بیاورم؟» «چطور از این مشکل به نفع خودم استفاده کنم؟»

 

یازدهمین | دلیل تلاش هایتان را بدانید

این مهم ترین مورد این لیست است… باید بدانید برای چه سخت تلاش میکنید و به انگیزه نیاز دارید؟ اصلا دلیل فعالیت های روزانه تان چیست؟ چرا هر روز صبح از خواب بیدار میشوید و بر روی اهداف تان کار میکنید؟ رویای تان را پیدا کنید و در سخت ترین شرایط که انگیزه شما افت میکند، خودتان را در رویای تان که برای رسیدن به آن تلاش میکنید غرق کنید.

 

راستی، شما چه راهکارهای کاربردی برای ایجاد انگیزه می شناسید؟
زیر همین پست برای ما بنویسید…

در همین زمینه، نوشته های زیر را هم بخوانید :

8 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    سلام. جالب بود ممنونم. 12 کو نوشتین 12؟

  2. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    سلام. جالب بود ممنونم.

  3. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

    عالی
    ۱۲ نبودولی

  4. کاربر سوخت جت bita می‌گوید

    ۱۲: دست از فکر کردن به حرف دیگران بردارید . تا زمانی که ذهنتان درگیر حرفهای دیگران باشد خودتان را پیدا نخواهید کرد .

  5. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    تکنیک ۱۲ رو چرا ننوشتید؟؟

    1. کاربر سوخت جت هر می‌گوید

      ۱۲.پل های پشت سر خودتون رو خراب کنید

  6. کاربر سوخت جت idan می‌گوید

    این که شد یازده تا

    1. کاربر سوخت جت refn می‌گوید

      D:

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**