اگر در زندگی خوشحال نیستید، رسالت شخصی تان را هنوز پیدا نکردید

حتی اگر به اهداف تان هم برسید، خوشحال نخواهید بود...

بعضی روزها شاید از خواب بیدار شوید و احساس کنید هیچ کار خاصی در این دنیا انجام نمیدهید… شاید کارهای زیادی در طول روز یا هفته انجام میدهید، کتاب میخوانید و برای اهداف تان تلاش میکنید؛ اما ته دل تان راضی نیست !

احساس میکنید زندگی میتواند بهتر از این باشد.
بدست آوردن اهداف دیگر زیاد خوشحال تان نمیکند و رفته رفته نسبت به امور مربوط به آینده دلسرد میشوید.

یک صدایی در وجود شما هست که به شما میگوید ‘برای انجام این کارها به این دنیا نیومدی’، صدایی که خیلی وقت هست توی گوش تان زمزمه میکند که شیوه و سبک زندگی تان را تغییر دهید.

اما خب شاید سال هاست به این شیوه زندگی کردید !
سال هاست تلاش کردید تا به این سطح فعلی درآمد، شرایط زندگی و روابطی که دارید برسید… چطور میشود همه را رها کنید و از اول شروع کنید؟

خب مسئله اینجاست که لازم نیست دستآوردهایتان را رها کنید.

بگذارید هرآنچه که بوده، باشد. شما اگر فکر میکنید به صورت کامل زندگی نمیکنید. خیلی کارهای دیگری هست که باید انجام دهید اما به سراغش نمیروید، دلیلش فقط یک چیز است… شما رسالت شخصی تان را کشف نکردید !

رسالت شخصی، فقط برای پیامبران الهی نیست.
پیامبران به مردم میگفتند ما به این شیوه زندگی میکنیم چون این رسالت ما در این دنیاست و باید به آن پایبند باشیم… رسالت آنها ترویج یکتاپرسی و یادآوری وجود خداوند بود.

وقتی اسکندر مقدونی، در جوانی به مسافرت های دور و دراز میرفت تا جهان گشایی کند، خیلی از اطرافیان نفوذی وی که قصد داشتند او را به بیراهه ببرند سعی میکردند او را مست کنند و یا طرز زندگی بی بند و باری به وی القا کنند.

اما اسکندر مقدونی، هیچوقت به آن سمت نرفت !

همیشه سعی میکرد آنچه را که در ذهنش بود را بدست آورد و وقتی در مقابل فشار و پرسش همراهانش که چرا از فتوحات و باده و می و … استفاده نمیکند؟ پاسخ داد : «من اسکندر مقدونی، به این دنیا آمدم و قرار است امپراتوری روم را بسازم

اطلاعات زیادی از زندگی اسکندر مقدونی در دست نیست، اما بدون شک میتوان حدس زد که حتما از خیلی از تفریحات و خوش گذرانی ها سر باز زده، به خیلی از کارها «نه» گفته و کارهای مهمی که برای فتح سرزمین های دیگر که هیچکس انجام نمیداده، او مصمم بود تا انجام دهد.

 

رسالت شخصی شما چیست؟

آیا شما کشف کرده اید که اصلا برای چه به این دنیا آمده اید؟ اگر فکر میکنید به این دنیا آمدید تا یک زندگی آرام و بی سر و صدایی داشته باشید و بعد از طی میانگین عمر یک انسان معمولی از این دنیا بروید سخت در اشتباه هستید.

شما قرار است کار بزرگی در این دنیا به سرانجام برسانید.

برای چه به این دنیا آمدید؟
هیچکس پاسخ این سوال را نمیتواند به شما بدهد، به جز خودتان !

فقط خودتان میتوانید کشف کنید که چرا به این دنیا آمدید و قرار است در این دنیا چیکار کنید؟ چه تغییری ایجاد کنید و چه تاثیری برای نسل های بعدی داشته باشید؟

دلیلی که اکثر مردم زندگی یکنواخت و خسته کننده ای دارند، حتی با وجود اینکه پول و ثروت زیادی دارند همین مورد است… آنها رسالت شخصی و مقصد نهایی زندگی شان را نمیدانند.

و وقتی نمیدانند قرار است به کجا برسند، طی کردن مسیر زیاد برایشان جالب نیست و از دیدن تابلوهای راهنما که چقدر به انتهای مسیر مانده خوشحال نمیشوند.

در این مقاله مهم میخواهیم به شما کمک کنیم رسالت شخصی تان را پیدا کنید.
چند تکنیک ساده که به کمک آن میتوانید شفاف سازی کنید که چرا به این دنیا آمدید و قرار است در این دنیا چه کار کنید :

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

8 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت زی می‌گوید

    میبخشیدمن قبلا عضوپروژه بودم چجوری میشه برنامه یاپنل رودوباره نصب کنم

  2. کاربر سوخت جت iazi می‌گوید

    ممنون از مطالبتون ولی من فکر میکنم این مطالب برای پیدا کردن هدف یک شخص در زندگی کافی نباشه اگر امکان داره بیشتر راهنمایی کنین و موضوع رو بازترش کنین

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام؛
      دوست عزیز این مطلب بیشتر بر روی رسالت شخصی افراد تمرکز دارد و اگر مایلید در خصوص پیدا کردن هدف زندگی بخوانید مقاله زیر را مطالعه کنید : https://sookhtejet.com/10-سوال-برای-هدف-نهایی-زندگی/

  3. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    درود
    طرح دیدگاه در موضوع اسن مقاله دشوار هست،چرا که تنها به یک موضوع ختم نمیشه
    اگر به طور کامل قصد این رو داشته باشیم که به این پرسش پاسخ بدیم که رسالت شخصی شما چیست باید محیط پیرامون خودمون رو خوب آناایز کنیم،و این کار از نظر من خیلی مهم هست:اگر در یک محیط پر تنش زندگی میکنید رسالت شخصی شما چی هست؟اگر در یک محیط ایده آل زندگی میکنید این رسالت چی هست؟و شرایط مختلف دیگه،بنابراین نخست جو زمان حال رو بررسی کنیم.
    خوب جو رو بررسی کردیم و رسالت خودمون رو پیدا کردیم آیا واقعا امکان اجرایی شدن رسالت شخصی ما وجود داره؟آیا قوانین همراه ما هست یا بر خلاف ما؟….
    به نظر من قبل از اینکه تمام این پاسخ داده بشه فرد بایستی آزاد باشه به این مثال توجه عمیقی بکنید:
    پرنده رسالت پرواز هست،آواز خواندن عاشقانه حال اگر این پرنده در بند باشه این رسالت ممکن هست به هیچ وجه
    اما یک کار میشه کرد(نه به خاطر اینکه پرنده رو گول بزنیم بلکه اینکه این محدودیت رو کمتر کنیم،رها کردن پرنده در باغ پرندگان ….
    امیدوارهستم ادامه سخن بنده برای شما عزیزان برداشت سیاسی نداشته باشه:
    جو کشور علاوه بر تنش های مزحکی که داره دارای محدودیت هم هست مثل اینکه یک بادکنک رو باد کنی و همرا باد کردن با دستات بهش فشار بیارید….
    این جو همیشه منو آزرده کرده اما چاره ای نیست،از زمانی که شعار پروژه خودم رو
    خدمت به جامعه وظیفه نیست،بلکه لذت است ‘زرتشت’
    قرار دادم همیشه به افق زندگیم امیدوار تر شدم.

    بدرود
    اوعجوبه کارآفرین اصفهان،به زودی ….

    1. کاربر سوخت جت ار می‌گوید

      امام علی علیه السلام:

      ⚖️مردم اصلاح نمى شوند،
      جز آنكه حاکمان اصلاح گردند؛
      و حاکمان اصلاح نمى شوند؛
      جز با درستكارى مردم. ارشاد القلوب ، صفحه۱۰۸ ((اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم ))‎ مهمترین رسالت شخصی هر کس ایجاد تغییرهای مثبت در “خود”است. پیشنهاد می کنم کتاب والاس والترز به نام “علم چگونه ثروتمند شدن ” رو نیز مطالعه نمایید.

  4. کاربر سوخت جت hamb می‌گوید

    ممنون که ما رو همراهی می کنید تا به اهداف مون برسیم و تو این راه کم نیاریم

  5. کاربر سوخت جت Rez می‌گوید

    کاش توی مقاله های بعدیتون راه های کاربردی تری برای رسیدن به اهداف معرفی کنید

  6. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

    میشه اسمش رو هر چیزی گذاشت رسالت شخصی , هدف شخصی و….. مهم اینکه بتونی بهش دست پیدا کنی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**