هشت قدم تا هرگز در دوران بازنشستگی بدون سرمایه نباشید

چگونه خود را برای دوران بازنشستگی آماده کنیم؟

آماده شدن برای دوران بازنشستگی، همانند ساخت یک سیستم خوب استریو است. ورودی خوب،آمپلی فایر مناسب و بلندگوهایی که نمایانگر کیفیت خوب خروجی هستند. اگر یک سی دی رایتر هم به آن اضافه کنید، می‌توانید گنجینه‌ای از آثاری داشته باشید که با کیفیتی برتر ضبط شده‌اند.

[bs-quote quote=”«بهترین راه پیش‌بینی آینده، خلق آن است».

” style=”style-7″ align=”left” color=”#447776″ author_name=”پیتر دروکر” author_job=”چهره‌ی برجسته‌ی حوزه‌ی رهبری و کسب‌وکار” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/12/پیتر-دراکر.jpg”][/bs-quote]

یکی از مسائل مهم در دوران بازنشستگی مسأله‌ی مدیریت سرمایه آن دوران است،اینکه افراد بتوانند یک مدیریت موفق بر امور مختلف خود داشته باشند، نیازمند کسب مهارت‌هایی ساده اما کاربردی است.

بازنشستگی نیز یک ورودی است و ابزارهای متعددی دارد که می‌توانند در طول زمان، سرمایه‌گذاری شما را ذخیره یا افزایش دهند.اگر آماده شوید،بازنشستگی شما، مانند یک سیستم خوب استریو خواهد بود.

در رابطه‌ ما مسئله‌ی  بازنشستگی شما باید پرسش‌هایی را مطرح سازید و با توجه به شرایط خود، پاسخ‌های مناسب برای آن در نظر بگیرید.

  • – چه زمانی می‌خواهم بازنشسته شوم و چه سبک زندگی را برای خودم می‌خواهم؟
  • – برای حفظ این سبک زندگی،به چقدر پول نیاز دارم؟
  • – چه چیزهایی را باید در کوتاه مدت فدا کنم تا به ارزش‌هایی بلند مدت دست یابم؟
  • – در حال حاضر باید چه نوع سرمایه‌گذاری‌هایی بکنم؟

۸ نکته‌ای که شما را برای ثروتمند بودن
در دوران بازنشستگی نجات می‌دهد

 

1 » برآورد میزان سرمایه‌ای که برای دوران بازنشستگی نیاز دارید

برنامه‌ریزان مالی وب سایت‌های ویژه‌ی بازنشستگی، دارای ماشین حساب‌هایی هستند که آمار و ارقام مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. آن‌ها از شما می‌پرسند:

  • در زمان بازنشستگی،هر ساله به چقدر درآمد نیاز دارید؟
  • چه مدت پس از بازنشستگی نیازمند این درآمد هستید؟
  • چه منابع درآمدی در اختیار دارید؟

بر اساس این اطلاعات و دیگر داده‌ها، آن‌ها می‌توانند به شما بگویند که چگونه شکاف میان آنچه که نیاز دارید و آنچه را که پیش‌بینی می‌کنید خواهید داشت،پر کنید.

شما می‌توانید با مشورت و کمک یک برنامه‌ریز مالی،چنین شکاف‌هایی را با سرمایه‌گذاری خود برای آینده از میان ببرید. ممکن است بانک شما بخشی از این مشاوره را به طور رایگان در اختیار شما قرار دهد.

2 » اول پرداخت بدهی‌ها یا پس‌انداز؟

[bs-quote quote=”هزینه های ناچیز را نادیده نگیر. سوراخی کوچک، یک کشتی بزرگ را غرق خواهد کرد.

” style=”default” align=”center” color=”#a58766″ author_name=”بنجامین فرانکلین” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2019/08/بنجامین-فرانکلین.jpg”][/bs-quote]

عموماً، بهتر است که اول بدهی‌های خود را پرداخت کنید، به ویژه بدهی‌های مربوط به کارت‌های اعتباری را بپردازید. چرا؟ چون سود کارت اعتباری بالاتر از سود پرداخت شده به وسیله‌ی دیگر حساب‌های پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری است. بازپرداخت این بدهی‌ها، باعث صرفه‌جویی شما در قبال هزینه‌‌ی سودی می‌شود که در آینده برای شما در نظر گرفته خواهد شد. وقتی این بدهی مستهلک شد،شما می‌توانید عادت کنید که مقداری مشخصی پول را کنار بگذارید. این همان میزانی است که می‌توانید در دوران بازنشستگی از آن بهره ببرید.

اما این قائده یک استثنا هم دارد. اگر کارفرمای شما دارای یک برنامه‌ی بازنشستگی است و و کارمندان نیز در آن سهم دارند، عاقلانه است که تا می‌توانید در این برنامه سهم داشته باشید؛زیرا مشارکت کارفرمای شما یک امتیاز بزرگ است.

3 » هم‌اکنون خودتان را برای همه چیز آماده کنید

بازنشستگی می‌تواند زمانی باشد که شما هیچ کاری در آن ندارید و در عین حال والدین فرزندان خود نیز هستید. آنانی که بهترین استفاده را از سال‌های طلایی خود برده‌اند،می‌گویند که بهره‌بردن از منافع کار کردن،یک عامل کلیدی است.

مسلماً، مطلوب یا حتی مهم است که کاری نیمه وقت داشته باشید. در عین حال، بازنشستگی این فرصت را به شما می‌دهد تا چیزهایی را تجربه کنید که هرگز قبلاً زمانی برای آن‌ها نداشته‌اید؛مانند سفر، اجرای کارهای داوطلبانه، آموزش، مطالعه،تمرینات ورزشی، آشپزی، گذراندن اوقات با دوستان و خانواده یا آغاز یک زندگی جدید.

بهترین حالت آن است که از هم اکنون خود را آماده کنید،
نه اینکه منتظر بمانید چه پیش می‌آید.

4 » برنامه‌های‌تان را عملی کنید

کمی در مورد سطح درآمدها و شغل خود تحقیق کنید. نگاهی به هر دو بخش خصوصی و دولتی بیندازید و ببینید آن‌ها چه مزایایی دارند مانند پوشش بیمه، کمک حساب بازنشستگی، پاداش‌ها و مشوق‌ها. اگر شما نمی‌خواهید همان کاری را بکنید که دیگر افراد مشابه شما می‌کنند، بهتر است دنبال فرصت‌های دیگری بگردید.

همچنین آموزش و تحصیل بیشتر را در نظر بگیرید. داشتن مدرک دانشگاهی، ارزش کاری شما را نزد کارفرمایتان بالا می‌برد. تصور کنید اگر خواهان 30 درصد افزایش حقوق سالیانه هستید، تفاوت در درآمد مالی که طی یک دوره‌ی 40 ساله خواهید داشت، بسیار بیشتر خواهد بود.

 

5 » ببینید در عرض 5 یا 10 سال آینده یا حتی بیشتر از آن، می‌خواهید در کجا باشید

تعیین هدف، زمانی ارزش بالایی دارد که موضوع دوران شغلی و بازنشستگی شما مطرح است. این مهم است که واقعیت‌های عملی را از تفکرات ذهنی خود جدا کنید. وقتی در مورد اولویت‌هایتان مانند سفر، فرزندان، دانشگاه آن‌ها، کاهش وزن، خرید یک خانه یا یک وسیله‌ی تفریحی تصمیم‌گیری کردید،پولی را که برای آن‌ها مد نظر دارید کنار بگذارید. اگر این کار را نکنید، شوکه خواهید شد.

 

6 » به درستی تأمین بودجه و سرمایه کنید

برای برخی افراد، تأمین بودجه همانند گرفتن یک دوش آب سرد است. برای دیگران، این کار می‌تواند به معنای تفاوت میان آسایش و فاجعه باشد. در حقیقت، تأمین بودجه به شما کمک می‌کند تا آنچه را که به آن علاقه‌ی وافری دارید انجام دهید. همچنین به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر و راحت‌تر آنچه را که در نظر دارید،بخرید.هدف اصلی این موضوع صرف هزینه‌ی کمتر و پرهیز از بدهی است.

 

قدم » یک زندگی خارج از کار داشته باشید

به زبان آماری، افرادی که تمام عمر خود را به کارشان اختصاص می‌دهند، همانند دیگرانی که در این مدت به بازنشستگی خود هم فکر کرده‌اند، از این دوره‌ی زندگی خویش لذت نمی‌برند. قبلاً هرگز این همه فرصت انتخاب پیش روی بازنشستگان وجود نداشت تا فعالیت کنند و در زندگی خود نقش ایفا کنند.

در دوران بازنشستگی فرصت‌ها و تایم‌های خالی برای افراد بسیار است، در صورتی که بتوانید از این فرصت‌ها بهترین و بیشترین استفاده را ببرید هم به درآمد و سرمایه‌ی خوبی خواهید رسید و هم اوقات فراغت شما را تکمیل خواهد کرد. همه‌ی این موارد به برنامه‌ریزی نیاز دارد؛ برنامه‌ریزی اهمیت فزآینده‌ای در این خصوص دارد.

 

8 » سرمایه‌گذاری صحیحی داشته باشید

غم‌انگیز است که سالانه حجم زیادی از پولی که با سخت کوشی افراد گردآوری شده، به دلیل سرمایه‌گذاری‌های بد از میان می‌رود.طرح‌های مانند« به سرعت ثروتمند شوید » باعث می‌شود که سالانه هزاران سرمایه‌گذار، میلیون‌ها تومان متضرر شوند.

مراقب افرادی باشید که آنان را نمی‌شناسید ولی فشار زیادی بر شما وارد می‌کنند تا چیزی را بخرید. همچنین، آنان شما را به سرمایه‌گذاری‌هایی ترغیب می‌کنند که اطلاعات زیادی درباره‌ی آن‌ها ندارید.مسلماً آنچه که سود بالایی دارد،عاری از ریسک نیست. بهتر است به سراغ یک مشاور حرفه‌ای بروید که می‌تواند به شما در اتخاذ تصمیمتان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مورد نظرتان کمک کند.

» اگر میخواهید سرمایه‌گذاری را شروع کنید بهتر است این اصول اولیه را باید بلد باشید

 

از جمله دوران‌هایی که همگی ما آن را تجربه می‌کنیم،بازنشستگی خواهد بود. این دوران شاد خواهد بود در صورتی که شما در طول دوران فعالیت شغلی خود، ذهنی پویا و خلاق داشته باشید تا بتوانید از درآمد و سرمایه‌ی خود بیشترین و بهترین استفاده را ببرید.

بایدها و نبایدهایی را باید برای این دوران برنامه‌ریزی کنید.این برنامه‌ریزی به شما این امکان را خواهد داد تا نگرانی‌تان به حداقل کاهش یافته و این دوران را با آرامش دو چندان سپری کنید.


در همین زمینه بیشتر بخوانید:

 

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**